Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_510672} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ser du dristig nok har forsøkt deg med noen linje- og flatebruksideer, men resultatet blir etter min mening ikke godt nok som ENKELTBILDE. Bevegelsesuskarpheten, tar du den bort, hva har du da igjen i et nesten intetsigende bilde? Uten historie og med en minimal flatekomposisjon? Hva slags dialog med seereen ønsker du? Noen streker er kanskje ikke nok? Da må det i tilfelle være en serie, aom har en innbyrdes kommunikasjon. Litt kommunikasjon er jo her, i form av enkeltlinjer, det blir for beskjedent, og storyen blir antagelig for svak.
Ketil K.
Ser du dristig nok har forsøkt deg med linje- og flatebruksideer, tøft det, men resultatet er ikke blitt åpenbart, og gir mye motstand på godt og vondt. Fungerer dette som ENKELTBILDE, eller trengs det en serie? Bevegelsesuskarpheten, tar du den bort, hva har du da igjen? Uten historie og med en minimal flatekomposisjon? Hva slags dialog med seeren ønsker du? Noen streker er kanskje ikke nok? Jeg kommer altså i tanker om en serie, aom har en innbyrdes kommunikasjon. Kommunikasjon er det jo her, i form av enkeltlinjer. Men det blir for beskjedent, for enkelt og storyen mangler.
Bjørnar P.
Jeg pleier å plassere bilder i to kategorier; de som spiller på de estetiske og de som har en fortelling. Noen vil naturlig plassere seg i bagge kategorier også.
Her er jeg i tvil om hvilken kategori jeg skal bruke. Vurdert utfra estetiske kriterier finner jeg noe spill på kontraster og linjer, men det virker litt tilfeldig og halvveis i mine øyne, nærmest som et knips ut av et bilvindu mens bilen kjører. Komposisjonen opplever jeg som lite uttalt og på grensen til rotete.
Er det så noen fortelling her? Dersom det er noe viktig som dokumenteres eller beskrives blir teknikken underordnet.
Jeg kan ikke se fortellingen, men det behøver selvsagt ikke bety at den ikke er der. Her trenger jeg hjelp fra fotografen eller fra andre som kan "lese" bildet annerledes enn jeg gjør.
Olav Ø.
Så kommer jeg da. Flott uskarpt bilde. Fin svart-hvitt. Fine flater. Ser de over ikke er så begeistret, men vi er flere her.
mvh. olav
Thorbjørn R.
Dette er et krevende bilde. Jeg opplever at her ligger et potensiale i både linjer og lys. Men jeg savner et lite holdepunkt - som også kan gi grunnlag for historien.
Mulig at bildet hever seg når jeg har brukt enda mer tid på det.
Mvh Thorbjørn
Roger H.
Takker så mye for synspunkter og kritikk. Jeg har vel ikke noen forslag om hvordan dette bildet skal oppleves, det for bli opp til betrakteren.
Det er ikke et knips ut av et bilvindu, men et filmbasert kamera på et solid stativ. Bare nevner det.
Setter pris på deres grundige kommentarer og vurderinger.
Roger
Torild H.
Vert inninmellom minna på kor djupt det nasjonalromantiske biletuttrykket stikk i oss nordmenn, siste gong ifm. monstermastene i ikonet Hardanger. Eg set heller pris på å få sjå fotografi teke i kulturlandskap, slik som her.
Uskarpheten/effekten tykkjer eg spelar stor rolle her; diffus, vibrerande, mest elektrisk kjensle som spelar på lag med den spente lina straumtråden lagar, ei line som og er fin kontrast til alle dei organiske linene i biletet.
Forsåvidt enkelt og gjenkjennelig motiv/innhald som eg tykkjer du fotografisk har fått mykje utav.
Torild
Roger H.
Takker så mye for det du så her Torild. Settes pris på.
Roger
tor åge s.
Enig med Torild... Du får masse ut av det mange andre ser tvers gjennom .... Et bilde som utfordrer dette her, men det er jo det som er hele greia med denne typen bilder... Genialt med de strekene man ikke får tak i på en måte...
mvh totto
Roger H.
Takker så mye til deg og Totto. Bra du nevner strekene.
Roger
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Her er jeg i tvil om hvilken kategori jeg skal bruke. Vurdert utfra estetiske kriterier finner jeg noe spill på kontraster og linjer, men det virker litt tilfeldig og halvveis i mine øyne, nærmest som et knips ut av et bilvindu mens bilen kjører. Komposisjonen opplever jeg som lite uttalt og på grensen til rotete.
Er det så noen fortelling her? Dersom det er noe viktig som dokumenteres eller beskrives blir teknikken underordnet.
Jeg kan ikke se fortellingen, men det behøver selvsagt ikke bety at den ikke er der. Her trenger jeg hjelp fra fotografen eller fra andre som kan "lese" bildet annerledes enn jeg gjør.
mvh. olav
Mulig at bildet hever seg når jeg har brukt enda mer tid på det.
Mvh Thorbjørn
Det er ikke et knips ut av et bilvindu, men et filmbasert kamera på et solid stativ. Bare nevner det.
Setter pris på deres grundige kommentarer og vurderinger.
Roger
Uskarpheten/effekten tykkjer eg spelar stor rolle her; diffus, vibrerande, mest elektrisk kjensle som spelar på lag med den spente lina straumtråden lagar, ei line som og er fin kontrast til alle dei organiske linene i biletet.
Forsåvidt enkelt og gjenkjennelig motiv/innhald som eg tykkjer du fotografisk har fått mykje utav.
Torild
Roger
mvh totto
Roger