Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1079267} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Gammel, ærverdig fasade fra vinterlig posisjon - når det blir fare for fallende istapper! 12 millimeteren tegner skarpt over det hele og fargene virker naturlige! Objektiv og fotograf godkjent! Mvh Per
Ragnar S.
Detaljer av arkitektur, denne gang sett nedenfra.
Ingen dum ide, skaper spenning i bildet.
Mvh Ragnar S
Avsluttet .
Flott fasadebilde Walter..men den lampa til høyre??
Jostein S.
Hei
Fasader er alltidspennende
Har de som regel i "kikkerten" når du ferdes i slike omgivelser
Lampa til høyre er jo spennende i seg selv!
Walter S.
Ja, den lampa "til høyre" er tatt med, med fult overlegg. Kunne selvfølgelig klonet den vekk eller unngått den ved å flytte meg på gatenivå - Men den er noe jeg kaller for "min lille irritasjon", altså noe man bare MÅ se på, og noe som skaper u-balanse i billedflaten - og dermed har jeg unngått et ellers kjedelig og rett frem bilde.
Dette kalles for å plassere en lite imperfeksjon ...
Takk til Per, Ragnar, Knut og Jostein for kommentar!
Mvh,
Walter
Nils G.
Her ser jeg den røde vegg med de blå vinduer.
Fengende bilde. Og din lille irritasjon synes jeg passer helt utmerket. Lampen skaper liv i synsinntrykket.
Jeg legger også merke til at objektivet tegner tilnærmet rett i alle linjer. Antar at det ikke er noen perspektiv-korrigeringer i PS.
Mvh Nils
Avsluttet .
Hej Walter
Det har Du uppenbarligen också gjort - "se opp".
Det här vill jag kalla en 'inspirerad komposition'.
Det har Du verkligen lyckats med; "Lock, stock and barrel".
Hälsning
Lennart
Walter S.
Og takk også til Nils og Lennart!
:o)
Jeg prøvde faktisk først en komposisjon UTEN denne lampen, siden jeg har noe mer å gå på, på venstre siden. Resultatet ble tamt og flat med kun 2 dimensjoner eller flater - himmel og murvegg. Det er da jeg inkluderte lampen og så hvordan den små-irriterte meg og utfordret min søken etter likevekt og rolige sider.
@ Nils GG.: Akkurat det med (manglende) optisk fortegning var den største overraskelsen. Trodde alltid at objektivet ville tegne rette linjer dårlig (mustasje-forvrengning), men de vannrette linjene ER faktisk rett og jeg gjorde ingenting for å rette opp noe.
Ellers har jeg blandede erfaringer med dette objektiv (på D5300) og gjorde en siste test, men nå på min gamle D300s - og der oppfører objektivet seg på en annen og bedre måte.
Mvh,
Walter
Hans Petter S.
Dette ble tøft Walter! Liker komposisjonen din her, spenstig! Herlige farger og flotte speilinger i vinduene! Himmelen ble også fin, dette var et friskt pust her inne!
Hans Rich. A.
Flott perspektiv av denne fine fasaden i god fargekontrast til himmelen. Og, den lampa der gjorde susen.
Mvh Hans Richard
Avsluttet .
Stilig komposisjon, fint gjengitt fasade, kreativt. Her har vel utstyret fått godkjent karakter? Ingen grunn til annet etter dette bildet å dømme. vennlig hilsen Kjell Øyvind
Harald N.
Flott dette, lampa må vere med.
Mvh Harald
Walter S.
Takk til Hans Petter, Hans Rich. Kjell Øyvind og Harald, for ytterlig kommentar!
Mvh,
Walter
SveinM M.
Kreativt motivvalg! Artig vri med den lampa! Liker! :)
Walter S.
Takk for dine tanker, SveinM!
Mvh,
Walter
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Ingen dum ide, skaper spenning i bildet.
Mvh Ragnar S
Fasader er alltidspennende
Har de som regel i "kikkerten" når du ferdes i slike omgivelser
Lampa til høyre er jo spennende i seg selv!
Dette kalles for å plassere en lite imperfeksjon ...
Takk til Per, Ragnar, Knut og Jostein for kommentar!
Mvh,
Walter
Fengende bilde. Og din lille irritasjon synes jeg passer helt utmerket. Lampen skaper liv i synsinntrykket.
Jeg legger også merke til at objektivet tegner tilnærmet rett i alle linjer. Antar at det ikke er noen perspektiv-korrigeringer i PS.
Mvh Nils
Det har Du uppenbarligen också gjort - "se opp".
Det här vill jag kalla en 'inspirerad komposition'.
Det har Du verkligen lyckats med; "Lock, stock and barrel".
Hälsning
Lennart
:o)
Jeg prøvde faktisk først en komposisjon UTEN denne lampen, siden jeg har noe mer å gå på, på venstre siden. Resultatet ble tamt og flat med kun 2 dimensjoner eller flater - himmel og murvegg. Det er da jeg inkluderte lampen og så hvordan den små-irriterte meg og utfordret min søken etter likevekt og rolige sider.
@ Nils GG.: Akkurat det med (manglende) optisk fortegning var den største overraskelsen. Trodde alltid at objektivet ville tegne rette linjer dårlig (mustasje-forvrengning), men de vannrette linjene ER faktisk rett og jeg gjorde ingenting for å rette opp noe.
Ellers har jeg blandede erfaringer med dette objektiv (på D5300) og gjorde en siste test, men nå på min gamle D300s - og der oppfører objektivet seg på en annen og bedre måte.
Mvh,
Walter
Mvh Hans Richard
Mvh Harald
Mvh,
Walter
Mvh,
Walter